Metode rada

Primenom elemenata programa NTC sistem učenja i Montesori pedagogije, želimo da deca usvoje principe učenja i način razmišljanja, koji će im doneti dugoročne koristi u daljem razvoju i tokom školovanja.
PROGRAM NTC sistem učenja rezultat je višegodišnjeg istraživanja vodećih stručnjaka iz oblasti pedagogije, psihologije i medicine, okupljenih u Mensi. Autor programa je dr Ranko Rajović, dugogodišnji član komiteta Svetske Mense za darovitu decu.
Sastoji se iz jednostavnih fizičkih i mentalnih vežbi kojima se deca pravilno stimulišu u periodu kada se formiraju njihovi obrasci razmišljanja, zaključivanja i povezivanja, čime se kod njih razvija funkcionalno znanje. Ono predstavlja sposobnost primenjivanja prethodno stečenog znanja za rešavanje problema. Vežbe obuhvataju igre rotacije, provlačenja, preskakanja, igre sa loptom, vežbe fine motorike, pa vode do zanimljivih zadataka koji se zasnivaju na apstraktnim simbolima, asocijacijama, zagonetkama…
Pored toga što se primenom ovog programa podiže nivo intelektualnih sposobnosti sve dece koja učestvuju u njemu, deca takođe usvajaju obrasce učenja koji im omogućavaju kasnije lakše usvajanje znanja u školi, sprečava se pojava poremećaja koncentracije i pažnje i ceo proces učenja čini zanimljivim i manje opterećujućim.

PEDAGOGIJA Marije Montesori polazi od potreba deteta, sa ciljem da svako dete pronađe i ostvari svoju životnu ulogu. Dete se posmatra kao upijajući um, koje od nesvesnog upijanja doživljaja iz okoline, dolazi do svesne potrebe za znanjem i sticanjem različitih veština.
Insistira se na samostalnosti i slobodi dece, pri čemu se dete istovremeno uči disciplini, poštovanju određenog reda, odgovornosti. Sloboda ne znači da dete radi šta god poželi, već da, prateći svoj sopstveni ritam, samo bira edukativne materijale koji ga u tom trenutku interesuju.
Montesori materijali su detetu fizički dostupni tako da ih može uzeti bez pomoći vaspitača, podstiču aktivnu detetovu delatnost, primereni su njegovim potrebama i sposobnostima, uvek se ide od jednostavnog ka složenijem, od konkretnog prema apstraktnom.
Umeće Montesori vaspitača je prepoznavanje razdoblja u razvoju kod deteta i s obzirom na to, nuđenje na uvid i dohvat primerenog materijala. Na taj način dete samo gradi svoju ličnost, samo odlučuje i postaje nezavisno, ali ipak biva indirektno vođeno.
Učenje u Montesori pedagogiji zasniva se na principu „Pomozi mi da uradim sam”.

Svako dete može da postane genijalac, ukoliko
mu se pokloni dovoljno pažnje, podrške i ljubavi.
Mi nikada ne zaboravljamo koliko su važni ti prvi koraci.
Zato smo tu, uz njih, dok postavljaju temelje svoje budućnosti.